50

av smulkki

Måste såklart göra listan som cirkulerar här och var. Gör den du med, roligt att läsa!

1. Vad heter du?
Johanna-Maria Michaela Supercool Fagerström
2. Vad kallas du för?
Johanna, Jonski, Jone, Smul, Smulkki, Smulkku, Po, Poki
3. Vad vill du att folk ska kalla dig?
Jonski eller så Smul i bloggkretsar går bra
4. Vad gör du just nu?

Sitter vid köksbordet med en halväten macka framför mig och ska slutspurta sista två punkterna på min praktikrapport.

5. Vad skulle du egentligen vilja göra just nu?
Kolla på Svenska Hollywoodfruar och äta kantarellstuvning. men ikväll så!

6. Vad har du på dig?
Vitt nattlinne med en ren på, lila sidenmorgonrock.

7. Vad har du gjort idag?
Vaknat, gosat med hund, kissat och ätit frulle.

8. Vad var det roligaste med din dag?
Tja, ännu har det inte hänt något. Ska gå till nya unibibban och försöka hitta ens fem nya böcker till min gradu. Sedan får jag skvallra lite med Alexandra och gå på en kurs i vetenskapligt skrivande.
9. Vad var det tråkigaste med din dag?

Att kursen börjar först kl 16. Känner mig alltid lite låst när jag har skola så sent.

10. Om du fick beskriva en perfekt dag, hur skulle den då vara?
Lördag såklart. Vakna sent, äta frukost, lunch på stan med t.ex. min mamma – inga planer. Köp av fin klänning. Hem och powernappa, sätta på klänningen och gå ut på sushimiddag med vänner följt av efterdrinks någonstans.

11. Om du tittar åt höger, vad är det du ser?
En bukett halvvissna nejlikor. Pirkkas är ännu också bättre än Stockas!

12. På tal om höger, är du vänsterhänt eller högerhänt?
Höger

13. Om du hör ordet perfekt, vad förknippar du det med?
Vitt och svalt.

14. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? 
Vår

Varför?
Hoppet, hoppet. Och så har jag födelsedag.

15. Vilken högtradition är din favorit, julen, midsommar, påsk etc? 
Och varför?
Första maj? Random sommarmiddagar på mammas och pappas bakgård.

16. Beskriv den perfekta outfiten?
Jeans, pumps och skjorta. Det känner jag mig fin i. Bikini och nedhasad klänning är också bra. (Observera sorgsen hund)

17. Välj något inom modeindustrin som du skulle vilja rädda finska folket ifrån genom att banna, som t ex gröna strumpbyxor, boyfriend jeans etc?
Tubtopp. TUBTOPP. Alltså vad är det för fel med lite ärm? Speciellt på festklänningar.

18. På tal om mode, din favoritbutik?
ZARA

19. Favoritplagg som du har i garderoben? Får gärna illustrera med bild.
Svart klänning från Noa Noa, svarta klackar från Nilson. LÄDERJACKAN såklart.

20. Favoritplagg som du haft på dig hittills i ditt liv?
Äh. Inte kanske mitt favoritplagg men den är så vacker:

22. På tal om killar, vad föredrar du, svenskar eller utländska?
Älskar denna fråga haha. Svenska killar alltså. Visst har de mer karisma än många finska killar. Men sen har vi det där med gula byxor och rosa tröja som jag inte kan med.

23. Beskriv en egenskap hos en man som du skulle vilja ha, t ex mörk röst, synliga ådror etc.
Mmm synliga ådror….? Alltså betyder den här frågan en egenskap hos en man som JAG skulle vilja ha? Alltså en penis? Va?

24. Vad är det mest romantiska en kille gjort för dig?

 Öööh. Har väl fått blommor och sånt. Inga överraskningssemestrar till Paris. YET!!!
25. Vad är det mest romantiska du gjort för en kille?
Fan är så oromantisk. men fixat överraskningsmiddagar och sånt.
 
26. Vad är den perfekta presenten? Ifall du skulle fylla år i morgon.
En resa någonstans varmt. Halsband med liten diamant i halsgropen. Champagne. Är supersimpel, jag vet.
27. Vad är den hemskaste presenten du fått?
Inget speciellt faktiskt.  
28. Cola eller fanta?
Cola light i Finland, Fanta på medelhavsstrand.
29. Choklad eller sur/salt godis?
Har fått lite äckel för godis de senaste veckorna så jag säger choklad.
 
30. Sallad eller McDonalds?

Sallad på Teatteri.

31. Myskväll eller utekväll?
För tillfället myskväll. Är så trött, fester varje veckoslut.

32. Sex utan kärlek eller kärlek utan sex?

Kärlek utan sex
33. Pengar eller kärlek?
Pengar är allt
34. Tåg/buss eller bil?
Joo tåg? Borde börja sprara till en bil. Har hittills 800 euro HAHAHAHAHAHA
35. Bloggen, instagram eller twitter?
Bloggen.
 
36. Tv eller dator?
Dator såklart 8-)
37. The Notebook eller Fast and the furious filmerna?

Fast and the furious såklart! Har ni sett dem? Så bra!

38. Roligaste fyllehistoria?
Öööh. Förra veckoslutet då.

39. Pinsammaste fyllehistoria?
Hela förra fredagen var pinsam.

40. Om du läser bästa vän, vem tänker du då på?

J&Y
41. Något som du är riktigt rädd för? Spindlar, framtiden, att misslyckas etc.
Ormar! Prata finska inför stor grupp.
43. Dra ett skämt?
Det här textade min pappa till mig igår. Jag måst erkänna att jag inte riktigt förstod. Jepp min pappa textade en vits till min telefon.
What happened to Elizabeth Arden?
Maxfactor.
44. Ditt finaste minne från dina gymnasietider?
Studenten! Och studentskrivningarna var så himla mysiga. Och moddalektionerna. Var bäst.
45. Det roligaste som hände dig under gymnasiet? T ex, faceplanta (ramla framför alla på ansiktet)
Träffade Riks. Åkte på random kanarieöresa med J&Y och fyra killar på tvåan.
 
46. Någon som du önskar att du kunde ha gjort under gymnasiet? (t ex vara mer social, vara mindre social)
Åkt utomlands och satsat mer på skolan kanske? Var supersocial. Har blivit eremit på gamla dar.
47. Något som du vill uppleva i livet som du inte hunnit göra än?
Nå är ju LIXOM 24. Hinner väl med ganska mycket ännu under de följande 60 åren. Men vill ha bra jobb och äga en lägenhet eller hus någon dag. OCH (varning för kliché) vill se valar! Alltså såg späckisar i en djurpark för några år sedan och det var så fint. Nu drömmer jag om valar i havet på nätterna. Så fascinerande djur.
 
48. Nämn tre saker på din att-göra-lista?
Skriva praktikrapporten, läsa igenom forskningsplaner, lenkka med hunden, gå till bibban. Det är min dag det.
49. Beskriv din favoritscen från en film/serie alt. länka med youtube.
Ni vet I got a pocket full of sunshine i Easy A. ALLT från Modern family.
 
50. Berätta tre saker om dig själv som ingen vet? (sjunger i duschen, äter baklänges middag etc)
Älskar dessa exempel, så wild and crazy.
1. Blir ett monster när jag är hungrig
2. Satsar aldrig på höga vitsord på uni, mitt medeltal är liksom 3.0. Är en sådan medelmåtta.
3. Tänker helt otroligt mycket i tid och klockslag och det är ganska stressande. Typ nu tänker jag till exempel att jag ska slutföra den här listan 10.18 och skriva rapport till 11, gå ut med hunden och duscha och göra magisar till 12, äta lunch etc etce etc. Har helt enkelt otroligt svårt att bara ta dagen som den kommer. Är detta normalt? Alltså jag blir inte stressad om jag inte håller tidtabellen för det händer ändå alltid, men jag brukar liksom skriva ner listor med klockslag och vad jag ska göra på de klockslagen. Hello psykoterapi. NÅNÄ inte skoja om sånt.
