Lill-listan

av smulkki

 

Märks att det är skolarbete på gång. Här kommer rolig blogglista:

Vem?
Vem sov hos dig senast? Riks
Vem pussade du sist? – Riks och min pappa haha.

Vem tror du tänker på dig just nu? Öööh ingen. Hoppas någon i alla fall.

Vem skulle du ta med dig på en utlandsresa? Nu då? Mina kompisar. Men de åker till Bali om två veckor, känner avund.

Vem skrev ditt 5:e inkomna sms? Ylva skrev ”vilken tyyr!” när jag skrev att jag inte var bakis hehe.

Vem har du senast ringt? Riks

Vem kommer du aldrig att förlåta? –

 

IMG_9234

Vad?
Vad får dig att bli rädd? – När någon blir sjuk. Psykets förmåga att kunna knäcka någon.
Vad gjorde du i helgen? Barnvaktade, såg filmer och attendade vår årliga julfest med tjejerna. Drack vodka cranberry och sjöng karaoke på Restroom.

Vad skulle du göra om du fick reda på att en av dina närmaste plötsligt inte lever? Få ont i hjärtat

Vad har du på dig just nu? Träningsbyxor från Nike och min legendariska ”Just do It”-hoodie.

Vad tänker du på just nu? Att jag borde börja skriva den sista tentfrågan om jag ska hinna till gymmet före kl 16.

Vad för mobiltelefon har du?  iPhone 5

Vad är det för färg på din vänsta strumpa? Mörkblå med vita prickar. Ylläri ylläri ser den högra strumpan likadan ut.

Är?
Är du snygg?  Kanske en 8 på en bra dag?

Är du brunett? Nej, men ska kanske bli på fredag!!!!!!!!

Är du orolig för något just nu? Ja, en del faktiskt.

Är du lycklig?  Helt okej. Inte lika problemfri som för ett år sedan. Det är tungt att bli stor.

Är det snyggt med rosa strumpor? Ja för jag har ju sådana!

Är du kär? – Ja.

Är du oskuld? – Nej

Är du mysig? Tja, jag brukar ju kalla mig själv för Mysmagistern eller Master Mys så fundera själva?

Är det snyggt att vara riiiktigt smal? Svårt att definiera begreppet ”riiiiktigt smal” men jag gillar som sagt mina egna former. Även om jag har blivit väldigt inspirerad av fitness på sistone.

Är du ensam just nu? Med Internet är man aldrig ensam.

Är det soligt ute? Verkligen inte. Hatar denna årstid!

 

IMG_2236

Har?
Har du någonsin ljugit för en vän? Säkert någon vit lögn. Men är så sjukt dålig på att ljuga så det fungerar inte. Har sällan anledning att ljuga? Lever ju inte något spännande dubbel-liv precis.

Har du blivit sviken av en vän förut? Inte så här på äldre dagar men kanske när man var tonåring och livet var ett enda stort drama.
Har du plattat håret någongång? Ett par gånger, men har ju som sagt redan hår som slickar sig runt mitt ansikte.
Har du något husdjur?  En Puma lever under min säng, ja.

Har du gått ner i vikt förut?  Har gått ner sedan sommaren, ja.

Har du hål i naveln? – Nej, jag ville ha det på åttan, men nu ogillar jag piercingar rätt mycket.

Har blåa ögon? Nej, gröna.

Har du varit i Asien? – Nej men vill åka! Nästa vinter kanske.

 

IMG_2696

 

Vill?
Vill du ha breda höfter? Nå mina höfter är redan saakelis breda.

Vill du vara smalare? Alla vill vi väl gå ner de där 5 kilona. Men gillar som tur att både träna och äta.

Vill du ha en hund? Har redan en och det räcker mer än väl.

Vill du att det ska vara soligt nu?  Jo :'((((

Vill du vara singel? – Nej

Vill du sova just nu? Skulle kunna döda för en power nap. Ännu också risig efter lördagen. Är 65?

Kan?
Kan du cykla fort? – Ja! Cyklar alltid sjukt fort med virvlande pedaler.

Kan du sminka snyggt?  Inte egentligen.

Kan du springa långt? Nå längre än tidigare i alla fall. 6-7 km på en gång går.

Kan du vara utan godis och andra onyttigheter i mer än en vecka? JA

Kan du bita dig i tån? Jepp

Kan du vara sparsam med pengar? Kan jag väl. Har blivit lite bättre på att inte köpa en massa skit varje månad. TUR.

Kan du vara utan sex tills du är gift? Tror det är för sent för detta…elleeer?

 

IMG_9085
Hur?
Hur vill du ha det i ditt rum? Vitt och fräscht men MYSIGT
Hur vill du bo? I vår lägenhet just nu.
Hur är ditt drömjobb? – Fartfyllt, kreativt och ansvarsfullt. Helst vill jag jobba på svenska inom till exempel kommunikation, projektkoordinering eller media.
Hur mår du egentligen? Ganska bra. Bättre än tidigare på hösten när allt skolarbete kombinerat med framtidsstress gjorde att livet på riktigt tappade sin mening.

Hur ska en drömkille/tjej vara för dig?  Snel och Snyg

Hur vill du att en kille/tjej ska visa intresse för dig? Ge mig massor attention!!!

Hur många solglasögon äger du? – Två par Ray Bans.

Hur länge ska du vara vaken idag? Tror det blir sent. Till 00:30 -01 kanske.

IMG_2002

Ska?
Ska du sova snart? – Nej. Klockan är bara 13:37 (leet).

Ska du utomlands i år? – Inte i år mera. Men nästa år blir det en hel del resor hoppas jag. Kap Verde i mars och Istanbul i maj och förhoppningsvis Medelhafvet i augusti.

Ska du ha något svart på dig imorgon? Antagligen en svart byxa.

Ska man ha blåa eller bruna ögon som tjej? Båda är lika fina!

Ska man va lång eller kort när man är kille? – Lång, absolut.

Ska du duscha i morgon? Antagligen en eller två gånger, ja.

Ska du köpa något i veckan? Nya jeans och eventuellt en klänning på fredag.

Favoritlåt just nu?

The XX – Shelther

The Cinematic Orchestra – To Build a Home

Ska vi sluta ställa frågor nu? – Sopii

 

Photo on 2012-05-03 at 08.32

