Spännis dag

av smulkki

Den här dagen går till historien som tråkigaste på länge. Hade en möjlighet att gå ut men är på noll festhumör. Som ni kanske märker är 97 % av min umgängeskrets och moikkelikoikkar på alla andra finlandssvenskar i Asien. Här sitter man och är inte alls bitter. Inte alls.

Gjort idag:

vaknat (CHECK) Har ni förresten märkt att de svenska ”toppbloggarna” brukar ha ”vakna” på sina to do-listor. Så. Patetiskt.

varit sjukt irriterad på en hashtag på Instagram. Nämligen #nofilter. Alltså jag orkar inte ens börja orera om detta. Men poängen är att den hashtagen inte tillför någonting i mitt liv. Nil.

Gjort gradugrejer. Mest tid gick till att göra en framtidplan över gradun. IGEN. Har 1000 sådana. Borde kanske inte sätta så mycket tid på dem mer…

Drack kaffe och sprang till gymmet. Sprang på Esplanaden, kändes…fräscht. Gymmade och sprang hem via butiken där jag köpte brysselkål.

Googlade brysselkål koka hur länge

Ut med dog (SOM ANTAGLIGEN HAR KENNELHOSTA! Vad göra? )

Gjorde lite fotvård med hjälp av jättelyxig julklapp av Tina

Konstaterade att vi inte har en endaste en nyårsplan.

Lagade mat och såg kvalitetsfilmen Enchanted

Fick infall och bakade morotscupcakes. Lite för söta men goda när man haft dem i kylen ett tag. Ska nig ta mig en nu innan jag somnar.

Googlat gym och pris på personal trainers. 5 ggr med en PT för 300 euro. HAHAHAHA. Köper hellre en flygbiljett till Aten.

Googlat grekiska öar. Vill åka till superliten grekisk ö i augusti men vet inte om jag kan ta semester i en vecka. Fårsi.

SPÄNNANDE DAG! Nu ska jag läsa slut min Blå Koral (ej Koran som Riku trodde) och hoppas på att jag inte drömmer om tsunamin igen.

20121230-005101.jpg

