Den simplaste av lyckor, ett jättelångt inlägg om nya skor

av smulkki

 

Är så lycklig! Vandrade glad i hågen till skomakaren i Forum (den bästa i stan) för att äntligen fixa mina totalkvaddade Massimo Dutti-stövlar.

Skomakaren bara: Eh, om du verkligen vill fixa de här kommer det att bli dyrt.

Jag: Hur dyrt då?

Han: 80 euro. Du kanske borde ta en sväng i butikerna först.

Skomakaren uppmanade mig alltså att köpa nya skor! Så nu kunde jag göra det med gott samvete.

Dessa läckra knähöga stövlar av nubuck (måste googla materialet hehe) blev mina för 100 euro, nedsatta från 160. Ett kap. Älskar dem ungefär lika mycket som mitt husdjur.

IMG_3267

 

IMG_3268

 

IMG_3271

 

 

Nu är jag pank, men det gör inget. Hade egentligen tänkt slå till på ett par Acne Pistols i Stockholm om ett par veckor (köpte resa till Riks i 25-års gåva), men vill inte stressa omkring i butiker där och dessutom är de här ju lite liknande i modellen. Fast 300 euro billigare! Tjänade alltså massor pengar på detta. Hejdå.

 

