HEMMA THANK GOD

av smulkki

Hallåj, borta bra men hemma bäst! Nu vill jag inte åka kryssningsfärja på minst ett år! Tycker vanligtvis att det är riktigt mysigt, men inte med matförgiftning. Som tur hann vi ha en trevlig söndagskväll på båten med god mat, drinkar och spel (vann massor pengar på spelautomat jee). Klockan 23 tycke jag det var en bra idé att ta en liten midnight snack i form av en pizzabit. Tre timmar senare låg jag i fosterställning och skrek rakt ut av helt galna magkramper. Har aldrig upplevt en sådan fysisk smärta. Spydde också hela natten. På morgonen var det ingen chans att jag kom upp ur sängen, var helt borta. Fick i mig lite Fanta och 1/5 del banan och släpade mig till duschen vid 12-tiden. Vägrade missa denna dag.

Trots illamående och magkramper orkade jag in till stan, brände 200 euro på Massimo Dutti på ren trots och gick tillbaka till båten. Riku köpte också skitfina grejer på Åhléns så helt bortkastat var det inte. Sov sedan i hytten hela eftermiddagen och på kvällen orkade jag sitta med Riku på middagen och äta en pastej, lyx. Sträckläste 3 tidningar (bland annat en jättebra inredningstidning som jag ska tipsa om snart) och sov sedan 10 timmar! Idag mår jag som tur helt okej. Tanken var att skriva lite gradu men tror inte det blir någonting med den saken, ska dra till Esbo snart och hämta hem den förlorade hunden Lucia ”Stigge” Fagerström-Lindgren.

20130212-124256.jpg

Denna mat är oskyldig.

20130212-124340.jpg

Lyckligt ovetande.

20130212-124409.jpg

20130212-124428.jpg

20130212-124441.jpg

Två fina klänningar till våren!

20130212-125656.jpg

En svart fidel är också en fidel.

