LE UTMANING

av smulkki

1. Vad är meningen med livet?

Meningen med livet för mig är att alla mina nära har det bra, men ur en mer egoistisk synpunkt är meningen med livet kanske att uppfylla alla de mål och drömmar som inte kräver att man behöver ta hänsyn till någon annans behov. Jag skulle inte kunna leva på det sättet.

2. Vad är den viktigaste modetrenden i år?

Herregud har SÅ dålig koll på detta nuförtiden, men tror man kommer rätt långt med ett par lågskaftade converse, jeans, en lös randig t-skjorta av bra material och skinnjackan. Alltid skinnjackan.

3. Vad skulle du göra om du vann 1 miljon euro?

Skulle nog fortsätta mitt vanliga liv, kanske resa runt lite men sedan återgå till jobb men med en lyxigare tillvaro. Jag skulle börja med att köpa en bil för det har jag alltid velat ha. Så otroligt oekologiskt av mig. Svart och sportig ska den vara. Inte någon liten Mini Cooper eller Fiat 500 bara för att de är ”roliga”.

Sedan skulle jag köpa en superljus lägenhet  till mig och Riks med högt till tak, glasdörrar, kakelugn och balkong i Tölö (där gick då 500 000) en helt ny garderob med dyra kläder som håller mer än en tvätt men inte behöver kemtvättas, en lägenhet på valfri semesterort till mina föräldrar, en liten investeringslägenhet till min bror, skänka till välgörenhet, ge lite trevliga fickpengar till familj och nära vänner, upprätta ett resekonto så att jag när som helst kunde resa någonstans utan att spara pengar först, detta bord:

 

Screen shot 2013-03-14 at 12.19.01 AM

… och där tog den miljonen slut.

4. Om du fick träffa en person, levande eller död, vem skulle det vara?

Min farfar, jag har hört att han var riktigt cool.

5. Vad gör dig riktigt lycklig?

Att landa på valfri ö i Medelhavet.

Skickar vidare utmaningen till DIG som läser detta. Du kan ju också publicera det på din blogg. Eller bara fundera lite och sedan skicka ett brev. Eller en röksignal.

Mina fem frågor är:

1. Vad tycker du om att gå på anställningsintervjuer?

2. Tittar du på tv?

3. En möbel eller annan inredningsgrej du gärna hade införskaffat till ditt hem.

4. Är du en slav under tiden eller gör du det mesta i din egen takt utan att kolla på klockan varannan minut?

5. Köper du böcker som du sedan aldrig läser? (jag)

