Störd

av smulkki

20130519-214919.jpg

Sitter här och ser på en urtråkig Wallander. Så tråkig att jag knäppte en pretentiös selfie och lade ett svart-vitt instagramfilter över, ja herregud. Imorgon ska jag fixa 1000 och 1 saker känns det som, samt jobba 9-15. Men efter veckoslutets sovsaldo på 23 timmar kanske jag klarar mig med lite mindre sömn inatt.

Har för övrigt varit så sjukt lättirriterad idag. Irriterad på den lilla byn vi tycks bo i, irriterad på att jag inte utnyttjar Helsingfors försommar tillräckligt, irriterad på människor som köper en veckas mat i hörnbutiken och småstressad över att nästan alla veckoslut denna sommar redan är uppbokade? Så otroligt roligt och smickrande att bli inbjuden till sommarfester, men jag vill känna ens ett par veckor av tidlöshet under den här sommaren. Någon med samma ”problem”? Som tur kan jag vila upp mig i Grekland mellan alla aktiviteter, lyxen. Och i juni har jag bestämt mig för att bo en vecka ute på landet med Puman. Ska bli så skönt!