Lördagslistan

av smulkki

20130525-052856.jpg

1. Var är din mobiltelefon?
I min hand, jag skriver 90 % av alla blogginlägg från den. Lite obekvämt men väldigt instant och bra.
2. Var är din andra hälft?
Puman ligger under sängen och grymtar, Riks är i Lovisa.
3. Ditt hår?
Är lite för långt för tillfället. Är fattig och har ej råd med frissa. Ni vet, stad, priser, hutlöst, onödigt.
4. Ditt humör?
Lite trött? Klockan är nämligen 5.30 och jag är klarvaken, vaknade av ont i magen.
5. Din dagsplan?
Sova två timmar till, duscha, ta Puman till nians tåg till Karis, åka till landet, sola, bygga trädgårdgunga, bada bastu, simma, läsa en bok och äta en sallad.
6. Det bästa du vet?
Att vara ledig.
7. Din dröm inatt?
Vet ej, har bara sovit 4 timmar hittills.
8. Ditt livsmål?
Få bra och kreativt jobb som får mig att känna mig nödvändig, resa så mycket det bara går eller bo utomlands under en period.
9. Rummet du är i.
Är också hela min lägenhet.
10. Din hobby?
Analys av andra människor, läsa, titta på när Riku lagar mat, träna måttligt, dricka vin och se på Pretty Little Liars (vad håller Toby Cavanaugh på med?? Hälsn. s03e11)
11. Din skräck?
Att inte hinna eller våga prova sådant jag verkligen vill göra.
12. Var vill du vara om sex år?
Skulle gärna ha ett sovrum! Kanske en trädgård men balkong duger också. Vill ha 200 nya böcker i bokhyllan och mindre kläder från H&M. Annat vet jag ej.
13. Var var du igår kväll?
På Lungberg med vårt team från jobbet.
14. Vad är du inte?
Lång, tålmodig, en snigel.
15. En sak du önskar dig?
En Mulberry Alexa mini, en bil och 75 år till.

20130525-054339.jpg
Drömlivet?