Önskeinlägg nr 2: Examensgåvor till pojkvänner

av smulkki

 

Riku fick ingen examensgåva av mig. Lovade honom evig kärlek och att ställa in grejer i diskmaskinen typ. Nej men allvarligt talat hade vi kommit överens om att inte ge varandra något, firar ju själv min examen nu på lördag och så har jag precis haft födelsedag och så fick vi en massa fint efter vår förlovning.

Men av släkt och vänner fick Riku: böcker (nyaste Wheel of Time), en superfin TUMI-resväska, en Cross-penna med ingravering, en lädermapp för viktiga papper, massor whisky och champagne, vattenflaska av aluminium, cash etc.

Jag skulle köpa:

Screen shot 2013-06-12 at 10.58.48 AM

Rolig bok åt till exempel hissanörden (fanns på Akademiska bokhandeln för typ 25 euro)

Presentkort till trevlig butik (Tommy Hilfiger-butiken på Mikaelsgatan har fantastiskt service och är superfin!)

Screen shot 2013-06-12 at 10.57.01 AM

 

Har man lite större budget är ett par Ray Bans alltid bra att ha

Screen shot 2013-06-12 at 11.00.34 AM

 

 

iPadfodral/ laptopfodral (någon lyxigare variant)

Screen shot 2013-06-12 at 11.04.17 AM

 

Skitsnyggt iPadfodral från Tiger of Sweden, 99 euro.

 

Till sportaren skulle jag köpa sportkläder, en kettlebell eller presentkort på löparskor!

Screen shot 2013-06-12 at 11.08.32 AM

 

LYX:

Presentkort på resa: t.ex. två flygbiljetter till Stockholm/ Köpenhamn! Finns ju ganska billigt om man tex köper flera månader i förväg.