Önskeinlägg nummer 5: Potentiell mude

av smulkki

Sicken fråga! Inte helt aktuell kanske, vill slå runt lite utan bihang ett par år ännu. Riku sade faktiskt igår: ”nog sku de ju vara helt mysigt med en bebis nån dag” Jag svarade att han kan få bära barnet i 9 månader OCH ta hand om det på dagarna medan jag fixar ett bra jobb. Kan ta några år i denna svettiga humanistbransch jag gett mig in på.

Det enda jag säkert vet är att jag vill ha ett 100 % jämställt föräldraskap med min partner. Och då snackar jag allt – städning, tvättning, matning, föräldraledighet – rubbet. Man vet ju inte hur framtiden ser ut, men det där är faktiskt något jag drömmer om och vill förverkliga. Sjukt att det är något man ”drömmer om” förresten. Som om det inte skulle gå att förverkliga.

Men jag tror/hoppas/vill att jag ska bli en sådan där relaxed mamma. Som inte blir nervös om avkomman äter lite jord från rabatten (fast vänta lite, kan det ändå vara kvävningsrisk på det?) Tror inte heller att jag kommer ordna klädpartyn eller virka hemgjorda ”dreglisar”. Meeeeen vi kollar. Man ska aldrig säga aldrig. Puman får naturligtvis bli gudmor OCH storasyster.