Sjutton parenteser

av smulkki

Alltså varje gång jag är ensam hemma någon natt vakar jag framför datorn ungefär halva natten? Visste ni att när jag var liten och hade sommarlov brukade jag hänga på DATAN till typ 5 på morgonen. Samma min bror, vi brukade mötas i köket för ett glas cola och en smörgås. Helt sjukt. Och jag hade inte ens en egen dator utan satt i pappas arbetsrum och chattade på funplanet eller vad jag nu gjorde. Är född till joltdrickande cod3r helt tydligt.

Ikväll har jag bara googlat lägenheter. Som vi kommer att ha råd med om cirka 3 år. Någon annan än jag som inte bostadssparar? Känner en liten stress över detta. Jag räknar typ med lottovinst (lottar ej). För tillfället bröllopssparar vi (okej har inte ännu börjat men vahettere..ska boka tid till banken.) ÄLSKAR ju vår nuvarande lägis, men ser fram emot att någon gång renovera (ytligt, ytligt) en liten tvåa någonstans i Tölö (jaja har sagt detta tusen gånger). Den ska ha höga fönster (liksom rektangelformade med längre långsidor), vitt golv, supersnygga taklister, en liten balkong och vita glasdörrar mellan sovrummet och vardagsrummet. Och en äkta persisk matta på golvet. INGA KRAV ALLTSÅ.

MIN POÄNG med detta inlägg var att imorgon kommer in nya blogg upp. LOVAR och SVÄR.

Godnatt.

Screen shot 2013-07-02 at 11.52.36 PM

Glasdörrar is the shit. Bild: Sköna Hem.